Wat zijn de trends op het gebied van bedrijfslogo’s?

Wat zijn de trends op het gebied van bedrijfslogo’s?

Ben je van plan om een nieuw bedrijfslogo voor je bedrijf te laten maken? Dat is een slimme keuze, want door dit over te laten aan een professional, kies je namelijk voor zekerheid. Hiermee weet je namelijk zeker dat je bedrijfslogo jouw doelgroep aan zal spreken, dat het logo tijdloos zal zijn en bovendien ingezet kan worden voor meerdere promotiedoeleinden binnen je bedrijf. Je wilt natuurlijk wel meegaan met de huidige trends als het gaat om een nieuw, fris logo. Wat deze trends precies zijn? Hieronder hebben we de belangrijkste trends voor je op een rijtje gezet!

Kies voor snoepkleuren

We kennen allemaal wel de kleur ‘zuurstokroze’. Een opvallende kleur, die bij mensen meteen ‘in het hoofd gaat zitten’. En dat is nu precies de bedoeling van een goed logo! Naast deze kleur roze, kun je natuurlijk ook voor andere snoepkleuren kiezen. De kleur die je kiest, moet natuurlijk wel aansluiten bij het bedrijf en de branche waarin je actief bent. De kleur rood bijvoorbeeld, is ideaal als je de eetlust op wilt wekken. Ideaal voor een logo voor een restaurant dus! Logo laten maken Groningen? Dat is een verstandig besluit, een professioneel ontwerper helpt je graag bij het ontwerpen van jouw nieuwe logo! Je zult merken dat een goed logo, zichzelf gemakkelijk weer terugverdient!

Art deco

Art deco kenmerkt zich door gestileerde vormen, geometrische figuren en rijk kleurgebruik. De verwachting is dat we dit in veel logo’s terug gaan zien. De jaren twintig zijn populair om te gebruiken als stijl voor een logo. Deze stijl, van meer dan een eeuw geleden, komt namelijk helemaal terug! Dit levert stijlvolle logo’s op, misschien past deze stijl ook wel bij jouw bedrijf. Heb je een juwelierszaak of een kunstgalerie? Dan zou deze stijl best weleens bij je bedrijf kunnen passen!

Verticaal logo

We gaan steeds meer verticale logo’s zien de komende tijd. Met een verticaal logo onderscheidt je jezelf als bedrijf van andere logo’s. Ze zijn opvallend en dat is precies de bedoeling! Het moet natuurlijk wel goed passen bij je bedrijf en de branche waarin je actief bent, maar als dit het geval is, is het een verticaal logo zeker het overwegen waard!