Dash dieet tegen hoge bloeddruk en overgewicht!

Bij afvallen denken mensen vaak alleen maar aan gewichtsverlies. De reden om van je overgewicht af te raken kan echter ook heel goed te maken hebben met je gezondheid. Je wordt met een goed dieet natuurlijk altijd gezonder maar er zijn ook diëten die een specifiek gezondheidsdoel voor ogen hebben. Neem nou het Dash dieet! Een dieet dat ervoor moet zorgen dat je van een te hoge bloeddruk afkomt. Het is een heel ander dieet dan je gewent bent te vinden in de wereld van diëten. Toch heeft het veel meer gemeen dan je denkt. Er zijn wel enkele dingen significant anders aan dit dieet en dat is de manier van benadering. Dit dieet heeft als hoofdoorzaak je bloeddruk probleem aan te pakken. Dat je erbij nog eens mee afvalt wordt ook zeker niet onder stoelen of banken geschoven. En dit is ook erg belangrijk, echter lijkt het meer bijzaak in dit dieet. Het Dash dieet is ontwikkeld door een team van vooraanstaande artsen en kent zijn oorsprong in Amerika.

Reken af met een te hoge bloeddruk

We hebben vandaag de dag keuze uit enorm veel voeding. Dit is aan de ene kant goed, aan de andere kant ontstaan er ook steeds meer producten die ver van de natuur afstaan. Dat gegeven is een stuk minder positief. Er worden heel veel stoffen toegevoegd aan bijna alle producten die we in de supermarkt kopen. Denk hierbij aan suikers, zouten maar ook bepaalde conserveringsmiddelen, smaakversterkers en kleurstoffen. Allemaal bedoeld om het de producten appetijtelijk te laten ogen, lekkerder te laten smaken en langer te kunnen bewaren. Maar dit is toch allemaal positief? Dat klopt als een bus, maar door deze toevoegingen zorgt het er in veel gevallen voor dat de voeding wel ongezonder wordt terwijl dat niet hoeft. Er zijn genoeg natuurlijk producten die enorm lekker zijn, er mooi uitzien en die je gerust een tijdje kan bewaren. En vers eten is altijd goed, dus je hoeft niet alles oneindig te moeten kunnen bewaren. Het Dash dieet zorgt ervoor dat je deze gezonde manier van eten in je leven gaat integreren.

Met het Dash dieet ga je meer onbewerkte producten eten rechtstreeks uit de natuur. Denk hierbij aan fruit, groentes, graanproducten, water, melk, eieren en ander echt voedsel. Je zal minderen in (geraffineerde) suikers, zouten, natrium, verzadigde vetten en ander ongezond voedsel. Hiermee pak je een te hoge bloeddruk aan die samenhangt met een voedingspatroon waarbij dit soort voeding de spuigaten uitloopt. Niet alleen je bloeddruk, maar het verlagen op de kans van bijvoorbeeld suikerziekte is door het minderen van suiker ook aan de orde. En zo zijn er veel meer gezondheidsvoordelen te noemen die worden gerealiseerd door het Dash dieet. Hier vind je meer over onbewerkte producten!

Val in een snel tempo kilo’s af

Het is niet de meest snelle manier van afvallen, toch ga je met dit het Dash dieet in een rap tempo vet verbranden. Het mooie aan dit dieet is dat je welke voeding goed en slecht voor je is. Hiermee kun je de goede lijn van gezond leven doorzetten nadat je jouw streefgewicht hebt bereikt. Je hoeft dan niet meer enorm te minderen maar weet wel waar de valkuilen liggen en hoe je deze kunt vermijden.

Verbeter je gezondheid

Een te hoge bloeddruk wordt aangepakt en zal dan ook zeker op een gezond niveau gaan komen met dit dieet. Ook wordt het dieet gebruikt voor mensen met hart en vaatzieken. Daarnaast is het sowieso een enorm goed dieet voor je hele gezondheid. Eigenlijk praten we over het voeding uit dit dieet alsof het wondervoedsel is (gezonde voeding doet ook wonderen) maar het is gewoon de voeding die we eigenlijk veel meer horen te eten. Voeding die zo min mogelijk bewerkt is en met voorkeur rechtstreeks uit de natuur komt. Het Dash dieet kent dus enorm veel voordelen.

Dash dieet is een slim dieet

Door voeding in de juiste verhoudingen toe te passen en met het minderen van te grote hoeveelheden calorieën kunnen we stellen dat het dieet slim in elkaar steekt. Het helpt namelijk gezondheidsproblemen de wereld uit, zorgt voor een hele betere gezondheid en laat je op een geleidelijke maar gezonde manier afvallen. Niet voor niets wordt het dieet erg geprezen door de gebruikers ervan maar ook door critici, media en autoriteiten.

Komt het Dash dieet de beloftes na?

We kunnen deze vraag met een duidelijke JA beantwoorden. Het afvallen gaat niet extreem snel maar verloopt wel op een gezonde manier. Een 6 tot 8 kilo per maand afvallen met het Dash dieet is dan ook zeker haalbaar. Zo kom je snel bij jouw doelen, breng je jouw bloeddruk weer op een gezond niveau en ga je gezonder door het leven!

 

Ziekenhuisdieet + 3 redenen waarom je het niet moet volgen!

Wil je het Ziekenhuisdieet gaan volgen dan is het verstandig hier nog eens goed over na te denken. Dit dieet mag dan wel zogenaamd goed zijn om snel af te vallen, het is niet allemaal zo rooskleurig. Dit plan om van je overgewicht af te raken kan effectief zijn, maar ook nadelig zijn voor je gezondheid. Verder staat het Ziekenhuisdieet ook bekend om de matige en tijdelijke resultaten! We praten hier dan ook over een crash dieet hetgeen je niet op de meest effectieve manier helpt vet te verbranden. Een duidelijk minderheid valt er dan ook echt mee af. We gaan er even naar kijken en laten je zien waarom je wellicht beter een andere manier van diëten kan volgen. Hier vind je een uitgebreide review over het ziekenhuisdieet

Wat is het Ziekenhuisdieet precies?

Het Ziekenhuisdieet is bedoeld voor mensen die voor een operatie of om een andere reden snel moeten afvallen. Door deze urgentie wordt er naar een extreme en tevens slechte manier van afvallen gegrepen. Je kan er dus wel degelijk een paar kilo mee afvallen voor een bepaald doel. Echter is de manier waarop erg ongezond en levert het ook voor de lange termijn geen resultaten op. Maar waarom heet het dan Ziekenhuisdieet? Dit is puur de naam die eraan gegeven is omdat het in ziekenhuizen ontwikkeld. Dat je er snel een paar kilo mee af kan vallen klopt, maar dat wil echt niet zeggen dat dit dus de meest ideale manier van afvallen is. Als je namelijk even verder kijkt dan je neus lang is zie je dat er veel ontbreekt in dit dieet. Dit zorgt ervoor dat er allerlei processen in je lichaam optreden. Ook ben je absoluut niet bezig met een doel voor de lange termijn. En het doel is natuurlijk altijd een dieet te volgen omdat je lang wilt genieten van de resultaten. Die vind je echter niet in deze dieet vorm.

Waarom je het Ziekenhuisdieet niet moet volgen

We moeten erbij zeggen dat sommige mensen wel baat hebben bij het dieet. Deze zijn alleen spreekwoordelijk op 1 hand te tellen. Want voor de meeste is dit dieet een ramp. Als je bekend bent met een crash dieet dan weet je waarschijnlijk al genoeg. We gaan hieronder uitleggen waarom je het dieet beter niet kan volgen. Ook laten we je zien welke diëten wel de moeite waard zijn en je verder helpen met afvallen en blijvende resultaten.

1. Tekort aan voedingsstoffen

Doordat je enorm weinig calorieën binnenkrijgt is de rekensom snel gemaakt. Hierdoor zal je namelijk ook tekorten opdoen van belangrijke voedingsstoffen. Deze heeft je lichaam nodig en bij een tekort kunnen dan ook klachten optreden. Klachten die je tijdens het dieet kan ervaren zijn hoofdpijn, hongergevoel, duizeligheid, misselijkheid, spierpijn, slechte adem, slecht humeur. Bij extreem grote tekorten kunnen ook serieuze gezondheidsproblemen ontstaan.

2. Tijdelijke resultaten

Het lijkt in het begin allemaal heel snel te gaan. Vervolgens zie je de afgevallen kilo’s er weer 2 keer zo hard aankomen. Dit heet ook wel het jojo effect en zal in bijna alle gevallen optreden bij het Ziekenhuisdieet. Doordat je lichaam wordt uitgehongerd zal je lichaam gaan sparen. Als je dan na het dieet weer normaal gaat eten of het dieet niet vol kan houden, zal je extra hard aankomen. Je kan dus met stelligheid zeggen dat dit dieet dan een averechtse werking heeft.

3. Schadelijk voor je gezondheid

Het is naast afvallen nog veel belangrijker ook gezond te zijn. Je wilt dus ook op een gezonde manier afvallen. Ben je met het verkeerde dieet bezig dan kan het zijn dat dit niet op een gezonde manier gebeurd. Ook met het Ziekenhuisdieet val je niet gezond af. Dit heeft allerlei nadelen. Je bouwt een flink tekort op waardoor je niet alleen allerlei klachten kan ervaren door te weinig voeding, maar ook belangrijke voedingsstoffen mist. Denk hierbij aan vitamines een mineralen die essentieel zijn voor je gezondheid. Er zijn zelfs verhalen bekend van mensen die door tekorten of verkeerd diëten ernstige gezondheidsklachten ervaren. Let hier dus enorm goed op. Alleen om deze reden (maar eigenlijk in zijn totaliteit) raden wij het Ziekenhuisdieet al af!

Welk dieet is dan wel goed om snel af te vallen?

Wil je wel in een rap tempo gezond afvallen zonder al te veel ongemakken? Dan is het verstandig te kijken naar alternatieven. Zoek een dieet dat aansluit bij wat je wilt maar ook echt zijn beloftes nakomt. Zet hierbij jouw gezondheid ook altijd bovenaan. Dit is vanzelfsprekend ECHT het allerbelangrijkste in je proces om af te vallen. Het Ziekenhuisdieet kent enkele goede punten maar helaas meer minpunten. Een verstandige keuze is dus te kiezen voor een ander dieet!